قراءة وتحميل رواية اختفاء مجهول الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم يارا محمد
من خلال موقع ويكي ثمار نقدم لكم في هذا المقال ،رواية اختفاء مجهول الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم يارا محمد ، لمزيد من التفاصيل حول المقال تابع القراءة
رواية اختفاء مجهول الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم يارا محمد
رواية اختفاء مجهول البارت السادس والثلاثون
رواية اختفاء مجهول الجزء السادس والثلاثون
رواية اختفاء مجهول الحلقة السادسة والثلاثون
ادريانو : بلهفه وخوف اوليفيا خليكي معايا ارجوكي مش تخافي هتبقي كويسه بس انتي مش تتحركي خطوة جدي اطلب الإسعاف.
اندريا طلب الإسعاف و المستشفي و بلغهم باللي حصل و اوليفيا اتكلمت بخوف وبكاء مزيف.
اوليفيا: ابني يا ادريانو هيم*وت لو مش لحقناه هي اللي عملت فيا كده هي اللي زقتني.
ادريانو بص بغض*ب وتوع*د ل ريما اللي كانت واقفه ومش عارفه تعمل ايه ومصدومه من اللي حصل الإسعاف جات وشالتها بالراحه ووصلوا بيها المستشفي اللي كان فيه طقم دكاترة مستنيين اوليفيا و ادريانو واستلموها منه ودخلوها اوضه العمليات اللي فضلت فيها كتير.
ف الفيلا اليزيا طلعت ل ريما اللي لسه واقفه مش مستوعبه اللي حصل وفضلت تزعق معاها.
اليزيا: انتي مجن*ونه غضبك منها وحق*دك خلوكي مش مدركه حاجه ابتسامتي لما قالت خبر حملها بس اتاري ابتسامتك وراها حاجه وصلت بيكي لانك توقعيها من ع السلم انطقي عملتي كده ليه.
ريما: بدموع يا جدتي مش انا السبب أنا مش عملت ليها حاجه انا كنت خارجه وهي كانت مستنياني وحكت ليها اللي حصل
بس والله هو ده اللي حصل وبعدين تفاجات لما لقيتها وقعت نفسها من السلم.
اندريا: كدابه يا ريما انتي قاصدة والقصه اللي حكيتيها دي مش داخله دماغي ابدا ودلوقتي هي و حفيدنا ف خطر استلقي وعدك من ادريانو اللي مش هيرحمك أبدا لو ابنه جراله حاجه ادخلي اوضتك ومش تخرجي منها.
ريما: يا جدي اسمعني ارجوك دي واحدة كدابه اصلا عارف دي بنت مين دي تبقي بنت صاحبك ديميتري أنا عارفه عنها حاجات توديها ف داه*يه.
اندريا: انتي كداب*ه ديميتري بنته اسمها سابرينا مش اوليفيا وبعدين هي ف اسبانيا دلوقتي ومستحيل تكون اوليفيا بنت ديميتري ومش تخلي الموضوع الفاضي ده حجتك خشي اوضتك يالا .
مسكها جامد وهي صرخت وفضلت تبكي ورزع”ها ع الأرض رزع وهي من الال*م صرخت وحبس*وها.
ف المستشفي ادريانو كان مستني الدكتور يطمنه وفضل واقف ويدعي ليها ولابنه وكان قلقان وخائف يحصلهم حاجه وبعد ساعتين الدكتور خرج له بأسف شديد.
ادريانو: بلهفه دكتور مراتي وابني اخبارهم ايه طمني هما كويسين صح.
الدكتور: بعتذر منك يا سير ادريانو بس للاسف الواقعه كانت جامدة والجنين مات ف بطنها مش استحمل الواقعه ومات و المدام هتبقي كويسه هي ف غرفه الافاقه دلوقتي بعتذرلك مرة تانيه عن اذنك.
ادريانو اخد الصدمه ومش قدر يقف ابدا من صدمته مش كان مصدق اللي حصل معقول ريما تقتل ابنه هو مش كان مرتاح ل سكوتها اتاريها بتخطط لشئ كبير بس اللي كان مش عامل حسابه أنها تقت*ل ابنه ب*دم بارد هيندم*ها ع اللي حصل فاق ع فونه اللي بيرن وكان اندريا.
ادريانو: الوو يا جدي .
اندريا: ادريانو طمني مراتك وابنك بخير.
ادريانو: بدموع مات يا جدي ابني حفيدتك موتته حق*دها وغضب*ها مني خلاها تنت*قم من ابني اللي لسه مجاش الدنيا بس بوعدك اني مش هخليها عايشه.
اندريا: بثبات لما تيجي هنشوف هنعمل ايه يا ادريانو مش ف الفون.
ادريانو قفل المكالمه والغضب ماليه وعايز يعد الدنيا كلها بسبب اللي حصل فاق ع صوت الممرضه.
سير ادريانو المدام فاقت تقدر تدخل ليها دلوقتي.
ادريانو دخل ل اوليفيا اللي كانت نايمه والدموع مغرقه وشها وبصتله بدموع .
اوليفيا: شفت اللي انت سبتها عملت فيك وفيا ايه قتل*ت ابننا يا ادريانو تعرف هي كانت مستنياني
وقالتلي أن أنا اخدتك منها ولازم ترجع حقها ورمتن*ي من غير رحمه أنا عايزة حقي وحق ابني فاهم مش هسامحك لو سبتها المرة دي فاهم وهبقي كارهاك طول العمر.
ادريانو: وحياتك عندي هخليها تدفع التمن وتتمني الم*وت ومش تطوله هجيبلك حقك وحق ابننا .
ع اخر اليوم رجعوا الاتنين وهي كانت موجوعه اوي بسبب الإجهاض اللي حصل هي هتتوجع دلوقتي بس هي كان لازم تعمل كده قابلهم اندريا واليزيا اللي اخدتها بالحضن وطبطبت عليها ريما سمعت صوتهم وكانت خايفه من اللي جاي حاولت تعمل حاجه بس مش عرفت تعمل ايه غير أنها تستخبي تحت السرير.
ادريانو سئل عليها واليزيا قالتله أنها ف اوضتها وهو كان هيروح ليها بس اوليفيا وقفته.
اوليفيا: صراخها ووجعها من اللي بتعمله يوصلي ل هنا يا ادريانو فاهم عايزة اسمع معاناتها مش يهمني حاجه غير حقي وابني اللي ضيعته.
ادريانو وعدها بده وهي فضلت قاعده مع اليزيا واندريا مستنيه اللي هيحصل بس اللي كان شاغل اندريا كلام ريما معقول تكون دي بنت ديميتري بس قرر أنه مش يفكر بحاجه ولا يهتم بكلامها بس كان خايف ع ريما مهما كان دي حفيدته.
اوليفيا كانت متابعه تعبيرات وش اندريا وابتسمت بخبث وشر لانه النهاردة هيشهد م*وت بنت ابنه بكل وحشي*ه
ادريانو رزع الباب بقوة وهي اتنفضت بس لسه محافظه ع هدوئها الحذر تجاهه .
ادريانو: بغضب ريما أنا عارف انك هنا اطلعي الهروب مش هيفيدك ابدا انتي فين .
فضل يتمشي ف الاوضه وهي متابعته بخوف ورعشه كبيرة ودماغها بتألف سيناريوهات سوداويه ادريانو كان هيخرج من الاوضه وهي متابعاه وغمضت عينيها بارتياح بس صرخت ف ف لحظه بسبب أن عرف هي فين وشدها من تحت السرير وهي بصتله برعب حقيقي.
ادريانو: بغضب شديد انتي فاكرة لما تستخبي مني مش هعرف اجيبك ها انتي غلطتك المرة دي كبيرة يا ريما مش تغتفر فاهمه.
ريما: برعب ادريانو اسمعني دي مش غلطتي ارجوك صدقني هي اللي عملت كده هي اللي وقعت نفسها شكلها بقيت خطر عليها وهي ملاحظه تقربك مني تاني ف عملت كده ماليش ذنب صدقني.
ادريانو مسكها من شعرها جامد وهي تألمت جامد
انتي كدابه كل اللي قولتيه ده تأليف منك انتي غيرانه وحاقدة عليها علشان بتشتغل شغلنا وعرفت تجيب الوريث مش زيك كانت بتاخد حبوب منع الحمل وف الاخر كنتي حامل و الواقعه اجهضتك مش هسيبك يا ريما حقي وحق ابني هاخده منك استعدي لموتك .
ريما
لا يا ادريانو ارجوك ارحمني مش تعمل حاجه تندم عليها بعدين ارجوك.
ادريانو
مش عندك ع اللي عمله دلوقتي ياريما حتي لو موتك فاهمه.
رزعها ع الأرض بقسوة وقرب منها بغضب اعمي وفضل يضرب فيها وصوتها هز جدران الفيلا جامد فضل يضربها بأبشع الطرق شابها ونزل واخد سكينه حاميه وطلع بيها شافته اليزيا وراحت وراه لانها مش قادرة ع اللي عمله وصوتها اللي كان شرخ كبير ف الفيلا دخلت معاه وشافت منظرها اللي مش كان باين من الضرب و اوليفيا كانت مستمتعه بصوتها كأنه نغمه موسيقيه عذبه بس لما شافت اليزيا راحت وراه راحت هي كمان علشان تمنعها.
اليزيا: بلاش يا ادريانو انت عملت كتير سيبها بلاش السكينه.
ادريانو مش كان اسمعها وقرب منها وهي كانت هتمنعه مسكتها اوليفيا.
اليزيا: سيبني الحقها بعدي خلاص اخدته حقكم منها كفايه.
اوليفيا: بس أنا مش اكتفيت هي قتلت ابني ف بتاخد جزائها مش تدخلي اطلعي برة.
اليزيا: بعدتها بعنف بعدي واياكي تمنعيني كده تاني انتي كنتي مجرد اله تجيب الوريث وكان هيرميكي فاهمه.
ادريانو: مش كنت هتخلي عنها علشان بحبها اطلعي برة يا جدتي لما اخلص ادخلي.
اوليفيا ابتسمت بشماته ليها وخرجتها وهي بتحاول تقنع ادريانو مش ينفذ اللي عايزة وفضلت تخبط ع الباب.
لا يا ادريانو ارجوك مش تعملها بس مش لحقت تكمل كلام بسبب صرخه ريما اللي شرخ*ت المكان من علو صوتها كان خلاص حط السك*ينه ف دراعها وهي من كتر الصري*خ أغم*ي عليها وسابها و اوليفيا ابتسمت وقربت منها بابتسامه خبي*ثه وش*ر.
اوليفيا: علشان تتعلمي تتحديني تاني شفتي بقيتي ايه ج*ثه هامدة.
ادريانو خرج وبعده اوليفيا وشافتهم اليزيا وشكلهم مش مبشر وصوت ريما اللي سكت مرة واحدة دخلت ليها لقتها مرم*يه ومش بتتحرك ابدا
اليزيا: ريما فوقي يا حبيبتي اندريا الحقنيييي ارجوك البنت قاطعه النفس ريما فوقي ارجوكي .
بس ريما مش كانت بترد كانت قاط”عه النف”س خالص وال”دم ماليها.
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اختفاء مجهول)
في نهاية مقال رواية اختفاء مجهول الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم يارا محمد نختم معكم عبر ويكي ثمار